Merhaba, benim adım Hana Kamer. Ege
üniversitesi Biyokimya bölümü mezunuyum. İstanbul Teknik Üniversitesi Moleküler
Biyoloji bölümünde yüksek lisans yapmaktayım. Uzun zamandır biyoinformatik
alanına duyduğum ilgiyi nasıl adım adım hayata geçirdiğimden bahsedeceğim size bu yazı dizisinde. Yararlı kitap
isimleri, konuları basite indirgemiş video linkleri ve dersler ile kullanışlı
bir ortam yaratmayı umuyorum.
Biyoinformatik alanına atılmak için attığım
ilk adım yazılım kursuna gitmek oldu. Bu kursta HTML, CSS gibi web development
araçları öğrenmenin yanı sıra basit görevleri yerine getirebilecek çok uzun
olmayan programlar yazabilecek kadar C# dili öğrendim. Fakat bu bilgileri
kullanmamak beni yavaş yavaş köreltmeye başlamıştı. Bu yüzden her şeye en baştan
bu sefer ucunu bırakmamak üzere başlamaya karar verdim. Öğrendiklerimi gerçek
projede kullanabilmek için kendime bir staj yeri aramaya başladım. Aramalarımın
sonunda Türkiye’nin ilk biyoinformatik şirketi AG Biyoinformatik şirketinin
kurucusu olan Ahmet Raşit Öztürk ile iletişime geçtim ve kendisi beni
Kayseri’de bulunan Genom ve Kök Hücre Merkezinde staj yapmak için kabul etti.
Genkök’e geldiğim zaman staja daha erken
başlamış olan eski stajyerler “Tuna” isimli bir proje üzerinde çalışıyordu. Yeni
stajyerler olarak bu projeye dahil olmak için belli adımlardan geçmemiz
gerekiyordu. Bunlardan ilki scratch* ortamında 3 oyun yapmaktı. (1. Bildiğimiz
en basit tenis mantığı, top sağdan sola gidecek, iki taraftaki engel 2 oyuncuyu
temsil edercesine farklı tuş gruplarıyla aşağı yukarı gidebilecek, top engele
dokunamazsa oyun bitecek 2. Yukarıdan serbest düşme hareketi gerçekleştiren
(burada serbest düşme hızının sabit olmadığını göz önünde bulundurmanız
gerekir) topun aşağıda sepetle yakalanması, top sepete düştüğünde topun sepetle
hareket etmesi. 3. DX ball ile aynı mantıkta bir oyun.) Bu oyunları yaparken
bilgisayarın komut okuma sırasını, ilerde programlamada kullanılacak olan for,
while gibi loopların çalışma prensibini görselleştirmiş oluyorsunuz böylece
arkada yatan mantığı özümsemiş oluyorsunuz. Oyunda hareketleri, eşitlikleri,
verileri vs gruplandırdıkları gibi bunların şekillerini kendilerine özgü
yaptıkları için hangi komutları kullanmanız gerektiği konusunda bu şekillerin
uyumunu ipucu olarak kullanabilirsiniz.
Bu günlük yazımı burada sonlandırıyorum.
Stajımın ilerleyen günlerinde tekrar görüşmek üzere...
*http://scratch.mit.edu/ sitesini ziyaret edip
basit bir scratch oyunu yapmayı sakın unutmayınJ Mutlaka
diğer çılgın insanların bu basit gibi görünen ortamda nasıl muhteşem oyunlar
yaptığına da göz atın. Eminim bir an için scratch-pro olmak için gaza
geleceksenizJ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder